top of page
חיפוש

לחיות באמת

עודכן: 10 בנוב׳ 2023

פרשת חיי שרה התשפ''ב | מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי | לומדים יהדות באהבה


לחיות באמת -חיי שרה התשפ''ב
.pdf
Download PDF • 172KB

 

מפרשת השבוע

השבת אנו קוראים בבתי הכנסת את פרשת חיי שרה, הפרשה החמישית בחומש בראשית. שבת זו נקראת גם "שבת חברון", משום שמסופר בפרשה על קניין מערת המכפלה ע"י אברהם אבינו.

בשבוע שעבר דיברנו על מידותיו של אברהם אבינו, שעל פיהן עלינו לנהוג ולהמשיך בדרכו. גם השבת נמשיך להתבונן על דמותו המופלאה. כעת בואו נתבונן יחד על הפסוק הבא:


"וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים וַה' בֵּרַךְ אֶת אַבְרָהָם בַּכֹּל"

(בראשית כד, א).


נאמר שאברהם זקן, אך מהי הכוונה במילים התורה "בא בימים"? מה פירוש המילים הללו?

מסבירים רבותינו שביטוי זה נאמר על אנשים אשר במשך כל ימי חייהם חיו חיים מלאי תוכן ומשמעות. לא היה יום אחד בו אברהם אבינו נתן לזמן להתבזבז, לא היה יום אחד אשר אברהם אבינו לא פעל בו את הפעולות אשר יקדמו אותו מבחינה רוחנית. לכל אדם ישנו תפקיד בעולם ואף אחד לא חי לנצח, אברהם אבינו שם את משמעות זו לנגד עיניו ולאור זה הוא מנהל את חייו.

בכל ימיו, כתהליך אחד ארוך מתבונן הוא כיצד יוכל להגשים את תפקידו ושליחותו בצורה הטובה ביותר. אם נתבונן במה שמתואר לנו בתורה ובדברי חז''ל על חייו של אברהם אבינו נראה כי

מהיותו ילד, היה כזה אשר חוקר ומחפש את האמת, הבין שיש מנהיג ובורא לעולם, והפיץ את האמונה בו לכל הסובבים אותו. אברהם אבינו תמיד חיפש לגמול חסד ולעשות טוב למישהו אחר, גם כאשר היה חולה וכאוב לא ויתר לעצמו מעולם. אברהם היה צדיק אמיתי שדואג לשמור גם על עצמו וגם על אחרים. רואים אנו כי כאשר עלה בסוף חייו למרום הוא היה יכול לומר, "מעולם לא בזבזתי רגע אחד בחיי, כל ימיי היו בעלי משמעות". זה פירוש "בא בימים".


לחיים האישיים שלי

ובכן נקודת האור המסתתרת כאן אשר תאיר את חיינו. עלינו ללמוד מכאן על הדרך בה אנחנו מתנהלים בחיים שלנו.

חשבו רגע , מתי בפעם האחרונה התבוננו על חיינו ושאלנו את עצמנו מה קרה איתנו עד היום ואיך נראו חיינו עד כה? האם בכלל חשבנו לאן אנחנו רוצים להגיע בחיים בצורה רצינית?

הגדרנו לעצמנו מהן השאיפות שלנו?

האם אנחנו מתאמצים לנצל את הזמן שלנו במהלך היומיום בצורה משמעותית? משתדלים ובוחנים את עצמנו האם ביצענו לאחר חשיבה ובדקו האם הם מקדמים אותנו אל עבר השאיפות שלנו, אל מילוי תפקידנו בעולם?


יש עשרים וארבע שעות ביממה. בחלק מהזמן אנחנו ישנים ואוכלים, וזה חשוב מאוד, אחרת לא נוכל לחיות. אבל מה עם שאר הזמן שנותר? לצורך מה תבחרו לנצל אותו?

אנחנו בני אברהם אבינו, וגם כיצד עלינו לנהל את חיינו עלינו ללמוד ממנו ומשאר אבותינו הקדושים.

כולנו רוצים חיים משמעותיים, חיים טובים יותר – חיים אשר בהם נדאג גם לצרכים שלנו וגם נמלא אותם בחסד ועשייה למען הכלל.

בשביל שגם אנחנו "נבוא בימים", עלינו ללמוד מאברהם אבינו, מהמידות שלו, מגמילות החסדים והכנסת האורחים, אבל בראש ובראשונה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, איך אנחנו יכולים להפוך את החיים שלנו לטובים יותר וגם להפוך את העולם לטוב יותר.


בשביל זה צריכים לראות איך מנהלים את זמננו נכון. בכל יום מחדש לשאול את עצמנו: מהן המטרות שלנו בחיים, ולשאול את עצמנו איך היום אנחנו מנצלים ומשקיעים את זמננו בדברים חשובים באמת שיקדמנו אותנו ואת העולם כולו למקום טוב יותר.


שנזכה ללכת בדרכי אברהם אבינו

וכל אבותינו הקדושים

.

שבת שלום

🍷

דוד ספיאשוילי

__________________________________

הפינה מוקדשת להצלחת כל חיילי צה''ל וכוחות הביטחון בכל מקום שהם , ישמרם ד' וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם

לעילוי נשמת מורנו האהוב הרב אלישע וישליצקי בן בלהה ברטה זצ''ל אבי היקר שמואל בן שלום חיים ז''ל

**** להבדיל **** לרפואת אלעד בן ג'וליה בתוך שאר חולי עמו ישראל




כל הרוצה לקבל קישור באופן קבוע

למכשיר הפלאפון שלו , יכול ללחוץ כאן

קבוצת ווצאפ : ''מפרשת השבוע לחיים האישים שלי''. ללא הודעות ספאם!




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page