top of page
חיפוש

בתנועה מתמדת

פרשת פנחס התשפ''ב| מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי | לומדים יהדות באהבה


בתנועה מתמדת פרשת פנחס -מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי
.pdf
Download PDF • 291KB

 

מפרשת השבוע

שלום לכולם,

השבוע נקרא את פרשת פנחס, הפרשה השביעית בחומש במדבר.

בפרשתנו מופיע הציווי להקרבת קורבן התמיד. קורבן זה הוא קורבן ציבור אשר כולו היה נשרף על המזבח והיה מוקרב פעמיים בכל יום.

כך נאמר בתורה:


"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: צַו אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אֶת קָרְבָּנִי לַחְמִי לְאִשַּׁי רֵיחַ נִיחֹחִי תִּשְׁמְרוּ לְהַקְרִיב לִי בְּמוֹעֲדוֹ: וְאָמַרְתָּ לָהֶם זֶה הָאִשֶּׁה אֲשֶׁר תַּקְרִיבוּ לַה' כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה תְמִימִם שְׁנַיִם לַיּוֹם עֹלָה תָמִיד: אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם: וַעֲשִׂירִית הָאֵיפָה סֹלֶת לְמִנְחָה בְּלוּלָה בְּשֶׁמֶן כָּתִית רְבִיעִת הַהִין: עֹלַת תָּמִיד הָעֲשֻׂיָה בְּהַר סִינַי לְרֵיחַ נִיחֹחַ אִשֶּׁה לַה': וְנִסְכּוֹ רְבִיעִת הַהִין לַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד בַּקֹּדֶשׁ הַסֵּךְ נֶסֶךְ שֵׁכָר לַה': וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם כְּמִנְחַת הַבֹּקֶר וּכְנִסְכּוֹ תַּעֲשֶׂה אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ לַה':"

במדבר כח, א-ח


חז"ל מלמדים אותנו כי מהות הקרבת הקורבנות היא ההתקרבות אל ה'. עולת תמיד מלמדת אותנו: איך עולים, איך מתקדמים ואיך מגיעים להצלחות? על ידי ההתמדה! התמדה בעשייה שלנו, בכל תחום בחיים!


לא מדובר על פעולה החוזרת על עצמה. אלא, בכל יום מחדש - עולת תמיד!

בכל יום אנחנו ממשיכים את העלייה מהמקום שבו אנחנו נמצאים. אנחנו לא מרפים, לא נכנסים למצב של שגרה שוחקת, אלא בכל יום אנחנו עובדים את ה' מחדש! בכוחות חדשים ובשמחה, וזה מה שמעלה אותנו מעלה מעלה, ומקרב אותנו אל אל היעד והמטרה, אל האמת והקדושה.

לחיים האישיים שלי


מהי נקודת האור המסתתרת כאן אשר יכולה להאיר את חיינו?


בפרשתנו אנחנו רואים כי יהושע הוא הנבחר להחליף את משה רבנו. על יהושע נאמר כי תמיד היה לצידו של משה רבנו, לא מש ממנו ולא עזב אותו וישב ללמוד ממנו תמיד בכל יום. התמדה היתה אחת מתכונותיו המיוחדות של יהושע.

להיות באותו מקום ולעשות את אותן הפעולות יכול להיות משהו שוחק. אך ההתמדה היא המפתח לעלייה! בחיים יכולים להיות ימים שבהם החשק שלנו כבוי, לפעמים יכולים לקרות דברים שעלולים לגרום לנו להתייאש ולוותר על דבר שאנחנו רוצים, ולשכוח מה הן השאיפות שלנו.


אבל בכל יום מחדש נזכיר לעצמנו את המטרה שלנו בחיים, נתחדש בכל יום, נבין שהתחלנו יום חדש ואנחנו בכל יום במקום חדש, ומכאן עלינו להתקדם ולהתמיד בעשייה שלנו, בדברים שאנחנו אוהבים, בדברים החשובים באמת. זו הדרך שבה נוכל לעלות מעלה מעלה - בלימודים, בדברים שבהם היינו רוצים להצליח, וכמובן גם ברוחניות ובעבודת ה'


אז נזכור שכל יום הוא יום חדש, חיים חדשים, עשייה חדשה, וגם כשקשה לנו תמיד נשמור על מגמת עלייה.

גם בבוקר כשהכל מאיר וזורח וגם בין הערביים, לקראת החשכה המתקרבת, כשקצת עייפים ומתחילים להרגיש שאין כוחות ולא הכל עובד חלק, צריכים להיות תמיד בתנועה ולהתמיד בעשייה, להיות ב'עולת תמיד', בכל פעם מחדש.




שבת שלום

🍷

דוד ספיאשוילי







 

רוצים לקבל קישור ישירות לווצאפ בכל שבוע?

לחצו כאן





bottom of page