top of page
חיפוש

חיים של אור

פרשת בהעלותך | מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי | לומדים יהדות באהבה



חיים של אור בהעלותך- מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי - לומדים יהדות באהבה
.pdf
הורידו את PDF • 316KB

לעילוי נשמת סבא רבה שלי שמואל בן יוכבד ז''ל וחברי היקר הקדוש מרדכי בן יעל צייאדה ה''יד

 


מפרשת השבוע

שלום לכולם,


השבת נקרא בבית הכנסת את פרשת בהעלותך, הפרשה השלישית בחומש במדבר. הפרשה נפתחת בעבודת אהרן הכהן הגדול בהדלקת המנורה.

הפרשה פותחת בעבודת אהרן הכהן במשכן:

(א) וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: (ב) דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת: (ג) וַיַּעַשׂ כֵּן אַהֲרֹן אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה הֶעֱלָה נֵרֹתֶיהָ כַּאֲשֶׁר צִוָּה ד' אֶת מֹשֶׁה

במדבר פרשת בהעלותך פרק ח פסוק א – ג


בפירוש רש''י על הפסוקים האלו, הוא מלמד אותנו דברים משמעותיים וחשובים:


דבר ראשון:


נשאלת השאלה: מדוע הפרשה הזאת מופיעה לאחר פרשת הנשיאים?

מסביר רש''י כי בפרשה הקודמת חלשה דעתו של אהרן הכהן .הוא ראה את נשיאי השבטים זוכים להקריב קורבנות בחנוכת המשכן והוא לא. אמר לו ה' יתברך, אני מבטיח לך שעבודתך הקבועה במשכן בהדלקת הנרות, גדולה משלהם. קרבנות הנשיאים, הם אירוע חד-פעמי אך הדלקת הנרות תהיה קבועה, חשובה ומיוחדת .


דבר שני:

מדוע נאמר "בהעלותך "- לשון של "העלאה" ולא לשון של "הדלקה" (בהדליקך את הנרות) ?

מסביר רש''י: משום שכאשר מדליקים את הנר, הלהבה עולה למעלה. דבר נוסף, היה אסור לאהרן הכהן לעבור להדלקת הנר הבא, לפני שלהבת הנר שאותו הדליק כבר יציבה ודולקת מעצמה ללא כל צורך בסיוע.


דבר שלישי:

שבח גדול יש כאן לאהרן הכהן, שבכל יום ויום היה עושה את עבודתו מתוך חביבות והתלהבות כפי שעשה אותה ביום הראשון, כפי שדורשת התורה מהכהן הגדול


לחיים האישיים שלי

לא כולנו כהנים , אין עדיין בית מקדש גם אם אחד מאיתנו היה עתיד להיות הכהן הגדול. אבל מהי נקודת האור המסתתרת כאן אשר יכולה להאיר את חיינו אם ניתן לה רק להיכנס פנימה ולהאירם.


1.לא כולם חייבים להיות אותו דבר:

אהרן הכהן אינו רוצה לפגוע בנשיאים. הוא מרגיש צורך לתרום מעצמו כמו שאר הנשיאים. הוא רוצה להרגיש חלק משאר הנשיאים בעבודתם. הרי, גם הוא נשיא בעצמו לשבט לוי.

אומר לו ה' יתברך שלכל אחד יש את התפקיד המיוחד שלו בעולם, וכך נוצר ונבנה עולם שלם ומופלא. לכל האדם יש את התפקיד שלו, את האתגרים שלו, ואת השליחות שלו בעולם. אנחנו לא נמצאים בתחרות עם השני ואנחנו לא חייבים להיות כמוהו.

לכל אחד יש את השליחות המיוחדת שלו והוא צריך לראות בה את הדבר הגדול ביותר!

2.להוסיף אור:

כפי שאור הנר יכול להדליק נר אחר, ואורו לא נפגע ולא נחסר, כך כל אדם יכול להעניק ולתת מאורו המיוחד לסובבים אותו ללא חשש שאורו יפגע, יהיה חסר או יכבה .

3.הגדולה שבשגרה:

יש אנשים שמחפשים כל הזמן שינויים, אתגרים חדשים, הרפתקאות... שיהיה מעניין...

אהרן הכהן מלמד אותנו שצריך לשמוח בשיגרה . לא להיכנס לקיבעון ו'פעולה אוטומטית' , אלא לעשות את מעשי היום יום בכל יום מחדש, עם אותה התלהבות ושמחה כאילו זו הפעם הראשונה .

למדנו שלכל אחד יש את שליחותו המיוחדת בעולם, ואנחנו לא חייבים להיות זהים. ומתוך השליחות הזו, לכל אדם יש את התפקיד והמשימות המיוחדות לו .בעזרת המיוחדות הזאת, לכל אחד מאיתנו יש אור מיוחד, שאיתנו אנחנו מאירים את החברים ואת העולם כולו .


שנזכה לרומם את חיינו ולהעלותם למקום זה, ויהיו מלאים באור של התלהבות ושמחה, גם בשיגרה .


🍷


דוד ספיאשוילי




__________________





רוצים לקבל קישור ישירות לווצאפ בכל שבוע? לחצו כאן

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page