top of page
חיפוש

אחדות ישראל

פרשת וישלח | מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי | לומדים יהדות באהבה

קובץ להדפסה

אחדות ישראל -למהותו של השם והדרך לאחדות - מפרשת השבוע לחיים האישיים שלי
.pdf
הורידו את PDF • 268KB

רוצים לקבל קישור ישירות לווצאפ בכל שבוע? לחצו כאן

 

מפרשת השבוע


שלום לכולם,

השבת נקרא את פרשת וישלח, הפרשה השמינית בחומש בראשית. בפרשתנו מופיע אחד המקרים הידועים ביותר בתורה, המאבק של יעקב עם המלאך, אשר לימדו אותנו עליו חז''ל שהיה שרו של עשו הרשע. במהלך המאבק, כאשר מגיע השחר מבקש המלאך מיעקב אבינו שישחרר אותו. יעקב אבינו אומר לו אשחרר אותך לאחר שתברכני.

המלאך מברך את יעקב ואומר לו:

וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי: וַיֹּאמֶר אֵלָיו מַה שְּׁמֶךָ וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב: וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם יִשְׂרָאֵל כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱ-לֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל:

בראשית לב,כז-כט


על מהות השם וההבדלים בין השם יעקב לישראל נכתבו פירושים מכיוונים שונים. נשאלת השאלה: מדוע נקראים אנו עם ישראל דווקא ולא עם אברהם, הראשון שבאבות האומה?


שמעתי פעם רעיון יפה מהרב ישראל מאיר לאו שליט''א, כי בשם ישראל מופיעים ראשי התיבות של אבות האומה. י-יצחק ויעקב ש- שרה ר-רבקה א-אברהם ל-לאה. בשמו של העם מסתתרת מהותו. מהות זו היא שורש קיומנו והגורם לאחדות שצריכה להיות בנו וייחודנו.


אם נסתכל על הגורם המאחד אותנו ומשם נצא לדרך ,נוכל להגיע על האחדות הזאת, מורשת האבות, המסורת, התורה והזהות היהודית .הם הגורם אשר מאחד אותנו ובעקבותיהם הגענו הנה, אל ארץ ישראל להקים פה את מדינתנו מדינת ישראל. בשנים האחרונות יש כל מיני גורמים אשר בשם האחדות לכאורה מנסים לטשטש את זהותנו ואת מורשתנו. עלינו להיות מאוחדים ולשמור על ייחודנו כעם ולומר:

פה היא ארץ חמדת אבות תתגשמנה, כל התקוות . אל ארץ אבותינו הגענו ומתוך כך נגיע אל אחדותנו ונוכל לכל אשר אתגר אשר יעמוד בפנינו.


לחיים האישיים שלי

עניינו הוא לעסוק בפינת הלימוד במה אנחנו יכולים לקחת מהלימוד בפרשה לחיים האישיים שלנו .

נקודות לעבודה ולמחשבה

1. אחדות

אחדות מתחילה באות א ,'ואולי א ,מרמזת למילה אני. הכי קל לומר שהאחר מעורר מחלוקת, האחר לא בסדר, אני פשוט מושלם. רוצה להיות כזה שמאחד בין אנשים והעם ולא כזה שמפלג, תראה מה אתה אתה יכול לעשות בשביל זה ואל תפיל את האחריות על האחרים .

2. אח –דות

האחדות מתחילה עם האח שלי, עם המשפחה בבית. הכי קל לפעול, להתנדב בכל מיני גופים ואירועים כאלה ואחרים. השאלה היא מה אני עושה במשפחה שלי בבית שמסייע לאוירה טובה ונעימה יותר בבית, למנוע מחלוקות מיותרות ולראות במה אני יכול לסייע.


3. אחד – ותמשיך משם

אחד – או קיי , קיבלת על עצמך לעשות זאת ולהתחיל לפעול, אל תנסה ליצור שינוי במספר רב של דברים, תתחיל עם דבר אחד, ומשם תמשיך הלאה.


4. אחדות ישראל – ישרים עם אל .


בשביל להגיע לאחדות צריך להיות ישרים עם אל. להיות אנשים אמיתיים אחד עם השני ועם ריבונו של עולם. וכאשר ישנה אחדות כזו אמיתית שום אתגר לא יעצור אותנו לעולם כמאמר המלאך ליעקב

כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱ-לֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל:

🍷

דוד ספיאשוילי



_____________________





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page