top of page
חיפוש

שבת הגדול, על שום מה?

פרשת צו, שבת הגדול התשפ''א | #מפרשת_השבוע_לחיים_האישיים_שלי | לומדים יהדות באהבה



פרשת צו שבת הגדול התשפ''א
.pdf
Download PDF • 202KB

 

מפרשת השבוע

שלום לכולם,

שבת נקרא את פרשת צו, העוסקת בקורבנות בעיקר מצידם של הכהנים. אך השבת היא גם שבת הגדול. שבת מיוחדת במינה - השבת שלפני חג הפסח. אחת הסיבות ששבת זו נקראת כך היא על שם הנס הגדול שנעשה בי' בניסן. מצווה אותנו ה' כך:

דַּבְּרוּ אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר בֶּעָשֹׂר לַחֹדֶשׁ הַזֶּה וְיִקְחוּ לָהֶם אִישׁ שֶׂה לְבֵית אָבֹת שֶׂה לַבָּיִת:

שמות פרשת בא פרק יב פסוק ג

מה מיוחד כאן? הרי זוהי רק לקיחת שה לכל בית לקראת הקרבת קורבן פסח. מהו הנס הגדול?

ידועים דברי רבותינו כי השה, הכבש, היה האלוה המצרי. תארו לעצמכם את הסיטואציה: אחרי 210 שנים שאנחנו עבדים, המצרים שולטים בנו ועושים בנו כרצונם - לקחת את אלוהי המצרים ולהתכונן להקריבו!

מה עלול לדעתכם לקרות ליהודי שמצרי יתפוס אותו בשעת מעשה? גם אם יצליח לעשות זאת ולהביא את הכבש אל תוך הבית, הרי הכבש הוא לא בדיוק חיה שקטה, וישמעו אותו מהבית.

אומרים רבותינו כי כאשר המצרים ראו את בני ישראל עושים זאת, למרות כעסם על כך - לא היו מסוגלים לעשות להם דבר.

רבותינו אומרים כי העוז הזה ומסירות הנפש הזאת היו מה שעורר רחמי שמיים על ישראל במצרים, ובעצם מעשה זה הראו בני ישראל את נאמנותם ואת אמונתם בה'. חז''ל אומרים כי עם ישראל היה עלול להיטמא לחלוטין במצרים, ובכך שלקח את השה החל את ההתנתקות מטומאת מצרים ואת תחילת ההיטהרות לקראת מתן תורה העתידי, ומשם ההגעה לארץ אבותם, ארץ ישראל.


לחיים האישיים שלי


לעיתים אנחנו מושפעים ממה שקורה מסביבנו בלי להיות מודעים לכך. לצאת ממצרים זה לא רק לצאת ממקום מסוים, אלא לצאת מהשעבוד, לצאת מההשפעה של דברים שהופכים את עולמך לצר ולא נותנים למחשבה שלנו מקום להתפתח.

החברה והאנשים שחיים מסביבנו משפיעים עלינו, לפעמים אפילו בלי שנשים לב. הפרסומות, הצורה שאחרים מתלבשים, מדברים... המדיה שלפעמים יכולה לגזול לנו את הזמן, ולהיות לנו "מצרים" - להפוך את החשיבה שלנו לאוטומטית וצרה.

כמו שעם ישראל אזר את האומץ לקחת את השה ולאחר מכן גם לשחוט אותו להקריבו, ולדבוק בריבונו של עולם, ללא פחד מהמצרים וחשש. כך עלינו לא לחשוב על מה עלול לקרות ומה יגידו אנשים עלינו ועל מעשינו. עלינו לבחור באמת ומה נכון לעשות ללא קשר להשפעות חיצוניות. עלינו לבדוק מה הופך את עולמנו לצר, ולהתנתק מממנו ומהשעבוד לסביבה ולהיות עבדים רק לאמת, להיות אנשים אמיתיים. עבדי ה' .

שנזכה להוציא את מצרים מתוכנו!


שבת שלום ומבורך וחג פסח כשר ושמח

🍷

דוד ספיאשוילי _____________________

הפינה מוקדשת

להצלחת כל חיילי צה''ל וכוחות הביטחון בכל מקום שהם , ישמרם ד' וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם

לעילוי נשמת

מורנו האהוב הרב אלישע וישליצקי בן בלהה ברטה זצ''ל

הרב יצחק אידלס זצ''ל | הרב שמעון ביטון זצ''ל

להבדיל לרפואת

מיכל מאשה בת רבקה | שי בן שרה מינה סיטון | יעקב בן אסתר | אסתר איטה בת רחל |

רוצים לקבל קישור ישירות לווצאפ בכל שבוע? לחצו כאן




 






21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page