top of page
חיפוש

''מחושך לאור גדול''

יוסף הצדיק הוא דמות מאוד מיוחדת במינה,קורה לו כמעט כל דבר זוועתי שרק יכול לקרות... האחים שלו לא מסוגלים לדבר עימו, זורקים אותו לבור, רוצים למכור אותו ולהציג לאביהם שהוא נטרף, בסוף הוא נמכר על ידי אחרים... מגיע למצרים... שם הוא נקנה כעבד, מסתבך ומושלך אל בית האסורים, יוסף הצדיק בבית הכלא. זה נראה שכאן נחתם שאין סיכוי לצאת מהתסבוכת הזאת, התקווה אבדה, איך יכול להיות מצב יותר גרוע מזה?! יוסף אינו מאבד תקווה לרגע, והוא יודע שהירידה הזאת אל ה''חושך'', טמונה בה יציאה לאור גדול... אל הגאולה! בשיא המשבר, ברגע אחד הוא הופך להיות מנהיג האימפריה החזקה בעולם. יוסף לאורך כל הדרך יודע ומאמין שכל שלב במהלך מתוכנן ע''י בורא העולם!

בתקופת שלטון היוונים...

החושך בעולם הלך וגדל... במשך כמאה שישים שנה

האימפריה היוונית הולכת ומחשיכה את עולמנו, תחת גזרות קשות... ובכפר קטן במודיעין מתעוררת התקווה, ומשפחה אחת קטנה מעוררת את העם לקרב חסר כל סיכוי הגיוני, אבל עם הרבה מאוד אמונה, ומשיבים שלטון יהודי ומחזירים את מלכות ישראל על ארץ ישראל.


ומשם לחיינו אנו... לפני כ70 שנה קמה מדינתנו לאחר 2500 שנות חושך בגלות המרה. עם ישראל עבר תלאות, גזרות ופורענויות שאין כדוגמתן, אך מעולם לא איבד את התקווה. התקווה בת שנות אלפיים החייתה את ליבו של העם והחזיקה אותו נחוש להגשים את חלומותיו וייעודו. כמו שבימים ההם כך בזמן הזה, הקמנו את מדינתנו ועם ישראל חזר לתחייה בארצו. כמו שנצחו החשמונאים את אויביהם, כנגד כל סיכוי, כך גם אנו הכרענו את האויבים מסביב... אנחנו צריכים ללמוד מכך גם ברמה האישית, לפעמים זה נראה לנו כי אין לנו סיכוי לעשות משהו, להגיע ליעד שאותו רצינו, יכול להיות שיהיה מצב בו זה רק ילך ויתרחק מאיתנו יותר ויותר... אין זה אומר שאנחנו צריכים לאבד תקווה ורצון להגשים את יעודנו עדיין. לפעמים קורה שצריך להגדיר מטרות חדשות, אבל זה ממש לא אומר שצריך להתייאש... יש בורא לעולם, שהוא מכוון את הכל וצריך להסתכל על ההיסטוריה שלנו כבניו ולדעת... שגם אם הכל נראה חשוך מסביב, בסוף מגיע האור, שהוא מתחיל כאור קטן בהתחלה ולבסוף יהפוך להיות אור גדול!







 

הפינה מוקדשת לרפואת החולים

מו''ר הרב הגאון אלישע ושליצקי בן בלהה ברטה שליט''א

החייל נריה דוד בן דליה הי''ו.

51 צפיות0 תגובות
bottom of page